Co możemy dla Ciebie zrobić w kolejnym roku szkolnym?

Czerwiec 12, 2012 | Opublikowany przez Jolanta Gajda w Informacje o serwisie

Szkolno-przedszkolne zmagania dobiegają końca i nadchodzi zasłużony czas wypoczynku – dla dzieci, rodziców i nauczycieli. W SuperKid również – jak co roku – na okres wakacji wstrzymujemy się z publikacją nowości, aczkolwiek szykujemy pewną malutką niespodziankę, która umili  dzieciom (w wieku 7 lat i więcej) deszczowe dni. Ale o niespodziance napiszę kiedy indziej.

Wakacyjny brak nowości nie oznacza jednak, że będziemy leniuchować ;). Miesiące letnie wykorzystujemy do tego, by uporządkować trochę materiały w serwisie, wprowadzić usprawnienia lub nowe funkcje. Jednym z usprawnień, jakie planujemy, to wprowadzenie w dziale tekstów dla dzieci (Bajki, Opowiadania, Bezpieczne dziecko, Inteligencja emocjonalna, itp.)  krótkich opisów przy każdym tytule, tak by rodzic czy nauczyciel – bez otwierania arkusza – wiedział mniej więcej, jaka jest tematyka opowiadania i jego funkcja dydaktyczna. Myślę, że to będzie bardzo pomocne i pozwoli na szybki wybór tekstu – stosownie do potrzeb.

W lipcu i sierpniu będzie się też rodziło COŚ dla dzieci przedszkolnych. Piszę COŚ, bo nie zdradzę teraz, co to będzie :). Napiszę tylko, że będzie to projekt online’owy i że na przygotowanie tego „Cosia” potrzebujemy co najmniej 2 miesięcy, więc jest to naprawdę spore przedsięwzięcie. I myślę, że przedszkolaki – najdalej od września – będą miały wspaniałą frajdę.

W czasie wakacji będziemy również planować zadania na kolejny rok szkolny i tak naprawdę to jest właśnie tematem tego wpisu. Być może pamiętasz, jak w zeszłym roku pytaliśmy Cię, jakie lektury (a właściwie ich opracowania w postaci ćwiczeń) powinniśmy przygotować. Pojawiło się wówczas sporo sugestii, które w bieżącym roku skrupulatnie realizowaliśmy. Nie wszystkie prośby zdążyliśmy spełnić, ale i tak wynik jest bardzo dobry. W ciągu 9 miesięcy pojawiły się ćwiczenia aż do 19 lektur! Będziemy oczywiście dalej rozwijać ten dział, bo jest tu jeszcze wiele do zrobienia. Stąd moje pierwsze pytanie:

Ćwiczenia do jakich lektur potrzebujesz w kolejnym roku szkolnym?
Czego jeszcze nie ma, a chciałbyś, żeby było?

Kolejny dział, który także bardzo systematycznie rozbudowujemy to Wielcy Ludzie. Dotychczas opracowywaliśmy Polaków – najczęściej w takiej kolejności, w jakiej spływały od Was prośby i sugestie. W tej chwili znajdziesz szczegółowe opracowanie 14-stu postaci, w przygotowaniu są jeszcze Tuwim i Kossak. Na początku roku szkolnego pojawią się natomiast Centkiewiczowie. Potem najprawdopodobniej przejdziemy do wielkich osobowości ze świata. No i kolejne pytanie do Ciebie:

Ćwiczenia do jakich postaci widziałbyś chętnie w dziale Wielcy Ludzie?
Opracowania jakich jeszcze nazwisk byłyby dla Ciebie przydatne?

Poza tymi dwoma działami (Ćwiczenia do lektur i Wielcy ludzie) jest w SuperKid cała masa innych działów i wszystkie staramy się sukcesywnie rozbudowywać. Być może masz jakieś inne sugestie i zapotrzebowania, które chciałbyś zgłosić. Tu i teraz jest na to dobry czas.

Sugestie zgłaszane nam w trakcie trwania roku szkolnego też staramy się realizować, ale ze względu na bardzo napięty harmonogram zadań, nie wszystkie możemy zrealizować od razu, na niektóre trzeba dłużej poczekać. Jeśli nam wpiszesz tu poniżej, w komentarzach, jakie są Twoje potrzeby na kolejny rok szkolny (mowa oczywiście o materiałach, których jeszcze u nas nie ma), to jest duża szansa, że Twoje życzenia zostaną spełnione  na czas.

Jeśli potrzebujesz jakichś materiałów na określony miesiąc, to podaj nam także i tę informację.

W miarę możliwości będziemy te prośby realizować – pod warunkiem oczywiście, że będą zgodne z profilem i założeniami naszego serwisu (materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – klasy 1-3).

Napisz więc proszę poniżej, w komentarzach:

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?
Pisz śmiało. Rozpatrzymy na pewno wszystkie propozycje :).

Możesz śledzić komentarze dodawane do postu przez RSS 2.0 Możesz zostawić komentarz, lub trackback.

Komentarzy (36)

  • Marek pisze:

    Witam.

    Zgłaszam propozycję, aby ćwiczenia z matematyki dotyczące działania mnożenia i dzielenia dostosować do wymogów obecnej klasy 2 – zakres do 30 (obecne ćwiczenia są do 25). Zakres dodawania i odejmowania – w zakresie 100.

    Pozdrawiam
    Marek

  • Iwona pisze:

    Wiele jest na stronie ćwiczeń i zabaw w formie papierowej (karty pracy itp.). Ucieszyłyby mnie gry i zabawy ruchowe tematyczne (ja myślę przede wszystkim o matematyce, bo tego uczę), aby uatrakcyjnić zajęcia, zainteresować dzieci, by uczenie było jak najbardziej wielozmysłowe.

  • Matyla pisze:

    Nie znalazłam ćwiczeń do lektury „Szewczyk Dratewka” w kl. II. Myślę, że przydłyby się nauczycielom w przyszłym roku szkolnym.

  • Zuzanna pisze:

    Witam:) Wszystko co znajduje w serwisie jest ogromnie przydatne.
    Jednakże bardzo przydałyby mi się materiały do pracy z dziećmi autystycznymi oraz alternatywne metody komunikacji np. Słownik Alladyna. Pozdrawiam

  • Ewa pisze:

    Karty matematyczne powinny mieć więcej różnych obrazków, a nie tak jak teraz ten sam obrazek do ćwiczeń na dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Więcej materiału tzw. „trudniejszego” typu ZUCH, sudoku itp.
    Poza tym o key.Pozdrawiam 🙂

  • Joanna pisze:

    Bardzo proszę o ćwiczenia z matematyki dla starszych dzieci (5-6 klasa). Myślę tutaj o geometrii, polach figur, ułamkach i procentach, rzutach figur na płaszczyzny, zastosowaniu tw. Talesa do mierzenia wysokości drzew. Z przyrody przydałoby się parę ćwiczeń o ukształtowaniu terenu, budowie ciała człowieka, znaki drogowe i przygotowanie do karty rowerowej… I trochę ćwiczeń z gramatyki.
    Serdecznie pozdrawiam.

  • jOLA pisze:

    PROSZĘ O PROPOZYCJE DLA DZIECI 5 LETNICH W ZERÓWCE

  • Elżbieta pisze:

    Witam. W ćwiczeniach z matematyki przydałby się podział na działania bez przekroczenia progu dziesiątkowego i z przekroczeniem progu. W zadaniach z treścią powinny się znależć wyrażenia: w każdym po tyle samo, każdemu po tyle samo (mnożenie i dzielenie).
    Przydałyby się też, napisane w przystępny sposób, wyjaśnienia dysfunkcji najczęściej pojawiających się u dzieci. Rodzice zazwyczaj „coś” wiedzą ale ich wiedza nie jest pełna – nie zawsze chcą rozmawiać z nauczycielem, a opinie z poradnii pisane są w mało zrozumiały sposób. Dla wielu dziecko z „dys…” jest wstydem, więc lepiej jest zaprzeczyć opinii niż pytać o wyjaśnienia.
    Pozdrawiam, Ela

  • reneta pisze:

    Pracuję w przedszkolu i potrzebuję wielu ilustracji do opowiadań i bajek. Często korzystam z Waszych opracowań i mam nadzieję na kolejne. Najbardziej poszukuję historyjek obrazkowych do rozwijania myślenia przyczynowo- skutkowego. Trudno jest wymyślić i jeszcze do tego zilustrować jakiś ciąg zdarzeń, w którym dziecko ma dostrzec przyczynę i następstwo (np. jak w historyjce o dziewczynce, która przewróciła się na rowerze, bo odganiała muchę). Nie chodzi mi więc o historyjki typu: jajko- pisklę- dorosły ptak.
    A może uda Wam się stworzyć narzędzie do rysowania szlaczków? Coś na kształt generatora arkuszy z pismem?
    Pozdrawiam
    reneta

  • Ewa pisze:

    Jestem bardzo zadowolona z waszych propozycji. Nadal brakuje mi zadań z treścią z matematyki, takich o zwiększonym stopniu trudności. Pozdrawiam.

  • Aga pisze:

    Witam! Jestem nauczycielką i mama prośbę – bardzo przydałyby się prezentacje multimedialne, które od razu można by wykorzystać podczas zajęć w klasach I-III i w przedszkolu. Pozdrawiam:)

  • Hanka pisze:

    Pracuję w szkole specjalnej dla mnie bardzo przydatne bylyby karty dla pierwszej klasy. Wprowadzanie liter. cyfr ,dodawanie

  • Magda pisze:

    Witam. Byłabym wdzięczna za zamieszczanie materiałów, pomocy i ciekawych pomysłów na prowadzenie zajęć metodą glottodydaktyczną w przedszkolu począwszy od 3 – latków a na 5- latkach skończywszy.
    Chciałabym także by w dziale logopedia pojawiło się więcej różnorodnych pomocy.

  • Agnieszka pisze:

    Witam!
    Chętnie korzystałabym z krótkich tekstów do czytania ze zrozumieniem dla uczniów poszczególnych klas, z pytaniami dotyczącymi treści i miejscem na samodzielne układanie odpowiedzi lub testem wyboru.

  • Magda pisze:

    Chciałabym poprosić o opracowania dotyczące Wielkich Twórców Muzyki, malarzy światowych, ciekawe rozwiązania i pomysły na przeprowadzenie zajęć z tworzeniem własnych instrumentów przez dzieci,proste prace plastyczne z wykorzystaniem róznych mas plastycznych.
    Dziękuję

  • Małgorzata pisze:

    Witam serdecznie! jestem stałą użytkowniczką waszego serwisu, pracuję w przedszkolu i bardzo proszę o więcej materiałów z logopedii, kart pracy do zajęć korekcyjno – kompensacyjnych dla dzieci z SPE oraz dołączam do prośby Zuzanny o materiały do pracy z dziećmi autystycznymi. Pozdrawiam serdecznie 🙂

  • Ewa pisze:

    Interesują mnie materiały z zakresu pomocy pedagogicznej dla dzieci ze specyficznymi trudnościami, upośledzeniem umysłowym różnego stopnia. Dziękuję za to, co robicie – korzystam z Waszych propozycji, dzięki którym zajęcia stają się atrakcyjniejsze i co ważniejsze umożliwiają stymulowanie wszechstronnego rozwoju kompensując zaburzone funkcje. Gorąco pozdrawiam!

  • Kalina pisze:

    Witam! Zanim podam kilka przykładów , to muszę bardzo podziękować za wspaniałe opracowania , tak bardzo przydatne do pracy . Wspaniałą macie czarodziejską różdżkę !!!
    Przyłączam się do poprzedniczki Pani Ewy o materiały z zakresu pomocy pedagogicznej … Jeśli chodzi o lektury to : „12oprzygód Koziołka Matołka” i „Na jagody” . Pozwolę sobie podać jeszcze jedna propozycją : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej ,ćwiczenia w czytaniu na materiale sylabowym . Pozdrawiam serdecznie – Polacy strzelili gola !!!!

  • Anna pisze:

    Od dwóch lat z satysfakcją korzystam z waszej strony i może oprócz języka i matematyki wprowadzilibyście muzykę,która jest nieodłącznym elementem nauki w młodszych klasach.Chodzi o edukacyjne gry i zabawy przy muzyce pomagające śpiewająco opanować liczenie, alfabet, zasady pisowni , reguły matematyczne,kulturę codziennego zachowania.Może moglibyście zamieszczać piosenki związane z porą roku, świętami , szkolnymi uroczystościami ,a użytkownicy strony mogliby je „ściągać”.Dziekuję i pozdrawiam.Ania

  • Karina pisze:

    Bardzo potrzebne są karty pracy z matematyki,polskiego, przyrody i historii dla klas 4-6.
    Proszę także o więcej czytanek z j. angielskiego( o różnym stopniu trudności) z ćwiczeniami. Ćwiczenia z gramatyki j.angielskiego również o różnym stopniu trudności, ale dostosowane do wieku -np.dla dzieci uczęszczających do klas lub szkół z rozszerzonym angielskim.

  • Ola pisze:

    Witam,
    ja bym poprosiła o nowe materiały z języka angielskiego i niemieckiego. Też takie dostosowane dla przedszkolaków.

  • Izabela pisze:

    Jestem częstym gosciem na waszej stronie , korzystam z roznych materialów jako , że czesto mam zajęcia z dziećmi w różnym wieku ( upośledzonymi) więc wasza strona w pełni spelnia moje oczekiwania
    Potrzebne mi są jednak materialy do przysposobienia czytelniczego i informacyjnego dla dzieci , które trudno znaleźć .

  • anna pisze:

    witam.
    Do nauki pisania online – pisanie dwuznaków. Byłoby super pokazanie łączenia literek online, takich krótkich np. Ala ma kota, Adam je lody. Pozdrawiam.

  • Małgosia pisze:

    Wiecej kart pracy z edukacji wczesnoszkolnej dla klas 1-3. Więcej sprawdzianów z j.angielskiego dla klas 1-3 szkoły podstawowej. Ogólnie wiecej powinno być materiału przygotowującego dziecko do sprawdzianów w szkole. Po za tym powinno być też więcej materiałów dla dzieci z trudnościami w nauce.

  • Marta pisze:

    Witam!
    Jestem nauczycielem pracującym w zespole szkól. Prowadzę dużo zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi od 7 do 14 lat.O ile dla dzieci młodszych (do klasy III) jest mnóstwo materiałów, do do starszych klas jest niewiele. Byłabym wdzięczna za materiały dla dzieci starszych.Pozdrawiam

  • Agnieszka pisze:

    Witam!
    Jestem nauczycielem pracującym z dziećmi upośledzonymi umysłowo. Brakuje mi materiałów, które wykorzystałabym w pracy z moimi uczniami

  • Lucyna pisze:

    Proszę o ćwiczenia lekturowe do lektur :”Brzechwa dzieciom”, „Królewna”-r. Jędrzejewskiej-Wróbel, „nasza mama czarodziejka”, „Leniwe literki”, „Powiedz komuś”-E. Zubrzyckiej.
    Wielcy ludzie- Olga Boznańska, Jan Matejko, Józef Piłsudski, Mikołaj Kopernik, Maria Curie- Skłodowska, królowa Jadwiga, Henryk Sienkiewicz, Jan Paweł II–ale żeby było to w formie krótkiego tekstu do czytania ze zrozumieniem i potem tekstu z lukami lub krzyżówki i nie na kilku kartkach ale max na 2 bo szkoda papieru na xero a żeby spełniało to funkcję np. sprawdzającą lub wprowadzającą do zajęć.
    Jeszcze jedno , bardzo WAŻNE!!!!- proszę o ćwiczenia rachunku pamięciowego w formie np. grafów, węży matematycznych ale takie żeby na jednej stronie zmieścić max działań ZNÓW PODKREŚLAM RANGĘ UNIKANIA PAPIEROMANI, CHODZI OTO ŻEBY RAZ NA JAKIŚ CZAS PRZEPROWADZIĆ ĆWICZENIE RACHUNKOWE W WERSJI PAPIEROWEJ I NIE XEROWAĆ W TYM CELU DLA KAŻDEGO DZIECKA PO KILKA KARTEK ALE JEDNĄ KONKRETNIE ZAPEŁNIONĄ. DZIĘKUJĘ!!!!!!

  • Agata pisze:

    Czy możliwe jest załączanie plików mp3 z tekstami Brzechwy, Tuwima, fr.baśni czy podań i legend itp. do wykorzystania (odsłuchania)w domu lub szkole przy omawianiu?

    Odpowiedź Redakcji:
    Niestety nie, ponieważ obowiązuje nas ustawa o ochronie praw autorskich. Nagrania mp3 możemy przygotować jedynie do naszych własnych tekstów.

  • Dorota pisze:

    proszę o więcej kart pracy dla dzieci z klas II-III z matematyki,gramatyki, angielskiego opracowanych w takiej konfiguracji, jak realizowany jest program

  • Beata pisze:

    Witam.Dziękuję za wszystke materiały. Chętnie z nich korzystam.Ponieważ nie mam zdolności plastycznych, to proszę o konkretną pomoc – kolorowe ilustracje do emocji:smutny, wesoły,(np.chłopiec, dziewczynka 🙂 🙁 ) i ilustracje np. prezent, zepsuty rower itp.Mam nadzieję,że wiadomo o co chodzi :)Czy jest to możliwe? Pozdrawiam.

  • Agnieszka pisze:

    Witam, mam w przyszłym roku takie nietypowe lektury dla klasy 3 i byłabym wdzięczna za karty pracy do nich:
    KRYSTYNA DRZEWIECKA”PIĄTKA Z ZAKĄTKA”
    ELŻBIETA ZUBRZYCKA”SŁUP SOLI”
    LEO BUSCAGLIA”JESIEŃLIŚCIA JASIA”
    MONIKA KRAJEWSKA „MÓJ MŁODSZY BRAT”
    GRZEGORZ KASDEPKE”CO TO ZNACZY…”
    MAŁGORZATA STRZAŁKOWSKA”RAJ NA ZIEMI, CZYLI RADY NIE OD PARADY II”
    MAREK KAMIŃSKI „MAREK-CHŁOPIEC,KTÓRY MIAŁ MARZENIA”

  • Marynia pisze:

    WITAM:)Cieszę się ze w tym roku mialam b.duzo pomocy dla przedszkolaków,od września zacznę pracę z kl.1 i wiem że na biezaco będę korzystać z Waszych materiałów.nie potrafię sama wklejać obrazkow a do generatora arkuszy jest b.mala galeria,prosze trochę tam dolożyć,np.odpowiednio do pory roku,świąt,lektur itp.taki obrazeczek jest zachetą i nagrodą po pisaniu lub liczeniu:) Marynia

  • Agnieszka pisze:

    Witam!
    Jestem nauczycielką przedszkola i zwłasza w tym roku wasz serwis stał się dla mnie niezwykle cenny,a to z powodu braku książek w grupie 3-4latków. Wasze karty pracy i ćwiczenia pozwoliły mi na dopełnianie zajęć wspaniałymi zadaniami. Miałabym jednak prośbę o wprowadzenie ćwiczeń typu: znajdź różnice, połączk kropki, w prostszej wersji, dostosowanej do maluszków. Dodatkowo moje dzieci bardzo lubią różnego typu masażyki i wierszyki z pokazywaniem, może warto byłoby stworzyć taki dział na przyszłość.
    Oprócz zajęć w przedszkolu prowadzę również terapię logopedyczną, także z dziećmi szkolnymi (4-6 klasa SP). Zainteresowana byłabym więc poszerzeniem działu logopedycznego, wzbogaceniem go o różne łamigłówki i ćwiczenia, no a przede wszystkim opowiadania logopedyczne, wspomagające gimnastykę narządów mowy (coś na styl obecnych na rynku „Przygód języczka wędrowniczka”).

  • Jolanta pisze:

    Korzystam s waszych świetnych materiałów prawie na codzień, jednak bardzo mi brakuje mat. dla klas 4. i 5.( wiem, że tego nie chcecie rozszerzać, ale bardzo proszę o przemyślenie tej kweatii) w tych klasach jest bardzo łyso z ciekawymi materiałami ( te co są, to są za naukowe lub za stare). Jeszcze prośba o poszerzenie czegokolwiek z wychowania ekologicznego w stylu mini kart i zadań ” laboratoryjnych, czy badawczych w terenie”. Np.: znajdź biedronkę, muchę,….i obejrzyj pod mikroskopem, dorysuj brakujące części ciaka, jak się odżywia,…Tak by można było z dziećmi wyruszyć na spacer, do ogródka,..itp z jakimś „naukowym celem”.Zróbcie jakiś wzór zielnika – rysunek dzieci mają znaleźć roślinę i zasuszyć,..i to można rozwinąć tematycznei do j. polskiego, matematyki( dziękuję za włożenie ćwiczeń z przekroczeniem i bez przekroczenia progu dziesiątki),j. obcego…Z lektur może karty pracy do Dzieci z Bullerbyn. A ze sławnych ludzi – obcokrajowiec Jan Amos Komenski – Czech, który też żył długo w Polsce.Jakiekolwiek wierszyki i piosenki do zapamiętania różnych regułek – im prostsze i dziwaczniejsze, tym lepiej je dzieci pamiętają:-)))Serdecznie pozdrawiam Jola

  • Anna pisze:

    Witam. Pracuję jako nauczyciel w szkole specjalnej dla dzieci o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności intelektualnej. Wasza naprawdę „SUPERKIDOWA” strona daje mi nieograniczone możliwości dostosowania ćwiczeń do tematyki przewidzianej programem a także możliwości uczniów. Prosiłabym tylko o dodatkowe ćwiczenia z tematyki praw dziecka,kolorowanki (matematyczne, ortograficzne i gramatyczne)o tematyce przyrodniczej i reprodukcji znanych malarzy. Proszę także o więcej zadań tekstowych i zwykłych równań z zastosowaniem miar: czasu, wagi, miary, pieniądza. No i ostatnie – ćwiczenia z geometri na pozimie klasy I/IV. Serdecznie pozdrawiam – mandala

  • Kasia pisze:

    Dzień dobry,
    wszystko w Waszym serwisie jest przydatne.Dziękuję szczerze. Może przydałoby się więcej zadań tekstowych z matematyki, zadań lub zagadek logicznych oraz różnego rodzaju lektur.
    Pozdrawiam serdecznie.



Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *